PrintFrendly

2018. május 1., kedd

Sóskamártás, ahogy anyukámtól tanultam


Tisza melletti faluból származóként gyerekkoromban sokszor mentünk a töltésre sóskát szedni. Anyukám mindig nagyon finom mártást készített belőle. Imádtam. Pár éve mi is vetettünk a kertbe. Alig vártam a tavaszt, hogy végre le tudjam szedni az első adagot, és érezhessem azt a különleges ízt.
Természetesen úgy készítem, ahogy anyukámtól tanultam, kicsit édesen. Most egyszerű rántott csirkéhez és krumplipüréhez kínáltam.
Hozzávalók 2 személyre:
*1 közepes tál friss sóska (Kb. 35 dkg)
*3-4 ek víz
*1 közepes tojás
*1 jó púpozott ek liszt
*1,5 dl tej
*1 csipet só
*cukor ízlés szerint (nálam 2 ek)

A sóska leveleket hosszában kettéhajtjuk, egy mozdulattal a levélnyelet a vastag érrel együtt kitépjük. A megmaradt levéllemezt több léről, alaposan átmossuk. Pár evőkanál vízzel pár perc alatt megfonnyasztjuk. Meghintjük sóval, egy evőkanál cukorral. A tojást a liszttel csomómentesre keverjük, majd a tejjel hígítjuk. Folyamatos kevergetés mellett a sóskához csorgatjuk és sűrűre főzzük. Ízlés szerint még cukorral édesítjük.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése