PrintFrendly

2017. február 11., szombat

Bosnyák szelet



Ezt a sütit már rég elterveztem, hogy elkészítem, de valahogy mindig elmaradt. Aztán megláttam a hűtőben egy felbontott üveg szilvalekvárt, amit a fogadott nagyinktól kaptunk. Gyorsan össze is állítottam a tésztát, ami tényleg csak pár perc. Majd a tepsiben megkentem a sűrű lekvárral. A golyózgatás már egy picit tovább tartott, de ebben a gyerekek szívesen segédkeztek. Roppant puha, omlós süti lett a végeredmény. Az egyszerűsége mellett a golyócskáktól lett igazán különleges. Biztosan máskor is megsütöm majd.
Hozzávalók:
Tésztához:
*25 dkg liszt
*0,5 tasak sütőpor
*1 csipet só
*10 dkg cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 kezeletlen citrom reszelt héja
*10 dkg margarin
*1 nagyobb tojás
*1 csapott ek tejföl

Golyókhoz:
*10 dkg liszt
*5 dkg darált dió
*5 dkg cukor
*10 dkg margarin

Továbbá:
*pár ek szilvalekvár

Egy 20*30 cm nagyságú tepsit kikenünk margarinnal és megszórjuk liszttel.
A tésztához a lisztet egy tálban elkeverjük a sóval, sütőporral, cukrokkal, reszelt citrom héjával. Elmorzsoljuk benne a margarint, majd a tojással és a tejföllel lágy, de nem ragacsos tésztát gyúrunk.
Lisztezett felületen a tepsi méretére nyújtjuk. A sodrófa segítségével az előkészített tepsibe simítjuk. Megkenjük kb. 4-5 mm vastagon lekvárral.
A sütőt előmelegítjük. Majd a lisztet elkeverjük a cukorral, dióval és gyors mozdulatokkal, a margarinnal összedolgozzuk.
Lisztezett kézzel apró golyókat sodrunk, amit a lekvárra rakunk.
180 fokon alul-felülsütéssel kb. 35 perc alatt megsütjük.
Ha kihűlt, egy éles késsel felszeleteljük, és porcukorral vékonyan megszórjuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése