PrintFrendly

2017. január 28., szombat

Törtpaszuly


Ez az az étel, amit már többször ettem, de még sohasem készítettem. Eddig. Mamám régen sokat csinált, de sajnos tőle már nem tudom megkérdezni, hogy mi is a receptje. Aztán nézelődtem a neten és van, aki tesz bele lisztet, van, aki babérlevéllel ízesíti. Én most a saját szánk íze szerint, babérlevél nélkül főztem meg. Igaz, csak tarkababunk volt itthon, ezért a színe nem épp a leggusztusosabb, az íze viszont remek lett. Jó sok pirított hagymával, savanyú káposztával ettük, és kenyérrel tunkoltuk. Egyszerű, húsmentes, és mégis nagyon laktató fogás.
Hozzávalók 4 főre:
*50 dkg szárazbab
*1 kk só
*1 óriási fej vöröshagyma
*0,5 dl olaj
*1 tk fűszerpaprika

A babot előző nap bő vízbe áztatjuk. Másnap a vizet leöntjük róla, és fedő alatt, friss vízben sóval, ételízesítővel puhára főzzük.
Közben a vöröshagymát felkockázzuk, az olajon üvegesre pirítjuk, majd a tűzről lehúzva hozzáadjuk a fűszerpaprikát, a darált paprikát és egy csipet sót. Jól összekeverjük.
A puha babot leszűrjük, a főzőlevét felfogjuk. Krumpli törővel jól áttörjük, majd a főzővizet fokozatosan adagolva felhígítjuk.
Ízlés szerinti mennyiségű vizet adunk hozzá (ezt nem mértem le), hogy jó krémes legyen, mert a bab még utólag is szív el belőle.
Melegen, a pirított hagymával, kenyérrel, savanyú káposztával kínáljuk.
A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése