PrintFrendly

2017. január 14., szombat

Joghurtos-csokidarás kuglóf



Ritkán sütök kuglófot, nem is tudom miért. Most kaptam egy új formát, így azt ezzel a torta darás finomsággal avattam fel. Egyszerű, ízletes és még másnapra is igazán puha marad. A cukor mennyisége elsőre kicsit ijesztő lehet, de az étcsokoládét kellőképpen ellensúlyozza.
Hozzávalók:
*30 dkg liszt
*1 csipet só
*1 tasak sütőpor
*4 tojás
*1 tasak vaníliás cukor
*25 dkg cukor
*1,3 dl olaj
*1,4 dl natúr joghurt
*10 dkg ét tortadara

A sütőt előmelegítjük. A formát vékonyan kikenjük margarinnal és megszórjuk liszttel.
A lisztet elkeverjük a sóval, sütőporral. A tojásokat elválasztjuk. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, majd a cukrokat hozzáadva tovább verjük. Végül egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, az olajat, és a joghurtot. Jól elkeverjük. Beleforgatjuk a sütőporos lisztet. Beleszórjuk a tortadarát.
Belesimítjuk a formába.
180 fokon alul-felülsütéssel tűpróbáig sütjük. Ha már nem ragad a tészta a beleszúrt hústűre, akkor jó. Nekem ez 55 perc volt. A sütés során a tészta teteje egy picit megrepedt, de ez természetesen az íz értékéből cseppet sem vont le.
A sütőből kivéve a formában hagyjuk kihűlni. Majd kifordítjuk, és porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

A receptet ITT találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése