PrintFrendly

2016. október 11., kedd

Mézes kókuszkocka



Lánykoromban minden nagyobb ünnepre készült kókuszkocka. Anyukám megsütötte a lapot, az én feladatom pedig a forgatás volt. Eleinte piskótatésztát használtunk, de az nagyon elázott, majd áttértünk a mézesre. Ez már tökéletesnek bizonyult. 
Nagy klasszikus, nagyon szeretjük. Ez szép nagy adag, sokáig el is áll.
Hozzávalók kb. 10 főre:
Tésztához:
*40 dkg liszt
*1 tasak sütőpor
*28 dkg cukor
*2 nagyobb tojás
*1 tasak vaníliás cukor
*3 ek méz
*8 dkg margarin
*2 dl tej

Mázhoz:
*25 dkg porcukor
*25 dkg margarin
*3 púpos ek cukrozatlan kakaópor
*1,5 dl tej
*0,5 üvegcse rumaroma

Továbbá:
*25 dkg kókuszreszelék

A sütőt előmelegítjük és egy közepes tepsit (23*38 cm) kibélelünk sütőpapírral.
A cukrot a margarinnal, mézzel, vaníliás cukorral és a tojásokkal simára keverjük.
Beleforgatjuk a sütőporral elkevert lisztet és a tejjel lazítjuk.
Az előkészített tepsibe simítjuk.
180 fokon alul-felülsütéssel tűpróbáig sütjük. 
Nekem ez kb. 30 perc volt.
Hagyjuk teljesen kihűlni, és tetszés szerint kockára vagy téglalap alakú szeletekre vágjuk.
A mázhoz vízgőz felett a porcukrot a margarinnal, kakaóporral, tejjel felolvasztjuk. Hozzáadjuk a rumaromát.
Egy tálkába kókuszreszeléket szórunk.
A kihűlt tészta szeleteket gyorsan, hogy ne ázzanak el nagyon, megforgatjuk a kakaós masszában, majd a kókuszreszelékben.

Frissen még kicsit lágy, de másnapra egész szépen megszilárdul.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

1 megjegyzés:

  1. Én is ezt a fajta receptet készítem, nekem is bevált!Nagyon szeretjük, szép napot kívánok! :)

    VálaszTörlés