PrintFrendly

2016. szeptember 26., hétfő

Szőlővel töltött túrógombóc dióba forgatva



Sokáig halogattam ennek a finomságnak az elkészítését, gondoltam majd holnap, aztán megint majd holnap. Nem is értem, hogy miért tettem, hisz volt itthon minden és a golyózgatás ellenére nagyon hamar elkészült. Nem túl nagy adag, nekem 20 kisebb gombóc lett belőle. Ez talán két felnőtt adagja. Legközelebb mindenképpen duplázni kell. Egy tartalmas leves után remek második fogás, de desszertként is megállja a helyét. Kellemesen puha gombóc, a dió pedig tökélete párost alkot a szőlővel.
Hozzávalók 2 főre:
*25 dkg túró
*1 közepes tojás
*1 csipet só
*2 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 púpos ek étkezési búzadara
*3 csapott ek liszt
*1 kis fürt szőlő
*10 dkg dió

Először is egy közepes fazékban bő vizet forralunk, amibe teszünk egy nagy csipet sót és egy evőkanál olajat.
A túrót jól áttörjük (villával vagy krumpli törővel). Hozzáadjuk a tojást, lisztet, búzadarát, sót, cukrokat és összedolgozzuk. A tészta kicsit lágy, de ez nem baj. Pihentetni nem szükséges.
A megtisztított szőlőszemeket szárazra töröljük.
A masszából veszünk, egy púpos teáskanálnyit és vizes tenyérbe rakjuk, a közepébe nyomunk egy szem szőlőt és gombócot sodrunk.
Ha a víz gyöngyözve forr, akkor óvatosan beleengedjük a golyókat.
Nekem egy kis idő után maguktól a felszínre emelkedtek, de ha ez mégsem következik be, érdemes óvatos megkavarni, hogy le ne ragadjanak.
Közepestől kicsit mérsékelt lángon a felszínre emelkedéstől számítva kb. 5 percig főzzük.
Szűrőkanálba szedjük, és kicsit hagyjuk lecsepegni.
Darált dióba forgatjuk, és porcukorral megszórva kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése