PrintFrendly

2016. szeptember 12., hétfő

Madártej, ahogy Anyukámtól tanultam


A madártej elkészítését, mint a konyhában sok alap dolgot, Anyukámtól tanultam. Sokáig féltem belevágni, nem is értem, hogy miért halogattam. Majd Anyukámat megkértem, hogy közösen készítsük el az első adagot. Nagyon szeretjük ezt az édességet. 
Ez olyan finomság, amit nem lehet abbahagyni, ha egyszer elkezdjük kanalazni. Jól behűtve az igazi.
Hozzávalók 6 főre:
*1 liter tej
*5 púpos ek cukor
*2 tasak vaníliás cukor
*5 friss házi tojás

A tejet közepes lángon elkezdjük melegíteni egy nagyobb tálban. A tojásokat elválasztjuk. A sárgákat a cukorral és a vaníliás cukrokkal simára keverjük. Ha már meleg a tej, akkor fokozatosan kanalazunk a cukros tojáshoz belőle, hőkiegyenlítést végzünk. Majd kevergetés közben lassan a tejbe csorgatjuk.
Mérsékelt lángon tovább főzzük. Közben a fehérjéket kemény habbá verjük. Egy kanál segítségével a fehérjéből galuskákat szaggatunk, amit a tejbe engedünk, és kicsit meglocsolgatjuk a vaníliás tejjel.
Addig főzzük, közben óvatosan kavargatva, míg a madártej már épp kezdene forrni.
Elzárjuk, és jól behűtjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése