PrintFrendly

2015. október 7., szerda

Mákos tészta muffin

Sajnos a családban csak én rajongok a mákos tésztáért, ezért nagyon ritkán készítem csak a magam kedvéért. Most mégis úgy döntöttem, hogy lesz ami lesz, ezt a muffint megsütöm. Azt hiszem jól tettem, mert nagyon finom és egy kicsit különlegesebb is, mint a hagyományos változat. Bár nekem, aki édesszájú, még lehetett volna cukrosabb, de ez természetesen már ízlés kérdése  :-)
Az eredeti receptet itt találtam.


Hozzávalók 12 db muffinhoz:
*200g széles metélt tészta
*2 ek vaj/margarin
*100g porcukor
*3 tojás
*175g tejföl
*100g darált mák
*1 tasak vaníliás cukor
*1 kezeletlen citrom reszelt héja
*1 tk olaj a formát kikenni

A tésztát (ha hosszabb fajta, eltördeljük) sós, bő vízben puhára főzzük, átöblítjük, leszűrjük és hagyjuk lecsepegni.
A sütőt előmelegítjük.
Egy 12 db-os formát vékonyan kikenünk olajjal és muffin papírral kibéleljük.

Egy tálban a vajat/margarint a porcukorral elkezdjük keverni, majd egyenként beledolgozzuk a tojások sárgáját. Hozzáadjuk a tejfölt, a vaníliás cukrot, a citrom reszelt héját, a darált mákot és jól elkeverjük.
Beleforgatjuk a lecsepegett tésztát.
A tojások fehérjét kemény habbá verjük és óvatosan a tésztás masszába forgatjuk.

A 12 mélyedésbe egyenlően elosztjuk a tésztát. (Én erre egy fagylaltos kanalat használtam.)
180 fokon hőlégkeveréssel 25 perc alatt megsütjük.
A formában hagyjuk kb. 10 percet, majd ha már hűlt annyit, hogy kézzel meg tudjuk fogni, akkor a papírt szépen lehúzzuk róla.
Porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése