PrintFrendly

2015. június 3., szerda

Hamis pizza

Tegnap nagy dilemma előtt álltam, nem volt ötletem, hogy mi legyen a vacsora. Hiába kérdeztem a másik felemet, ő sem tudott konkrét választ adni. Akkor megláttam Kriszti oldalán ezt a pizzát, aminek a tésztája élesztő helyett sütőporral készül. Tudtam, ezt most kipróbálom. Olyan gyorsan elkészült, hogy hihetetlen. 
Bár imádok dagasztani, de néha kell egy gyors megoldás, ha nincs idő keleszteni. A paradicsomos szósz főzésével sem töltöttem az időt, ez a fokhagymás-tejfölös is nagy kedvencünk. A feltét az lett, amit épp a hűtőben találtam, szalámi, sajt, kukorica és újhagyma. 
A tésztája puha, nem az a ropogós fajta, de így is mind egy szálig elfogyott. Köszönöm Kriszti a receptet! :-)


Hozzávalók egy nagy gáz tepsihez:
Tésztához:
*35 dkg liszt
*1 kk só
*1 ek sütőpor (ez egy tasak)
*1 kk morzsolt oregánó
*1 ek olaj
*5 dkg vaj/margarin
*2,5 dl tej

Szószhoz:
*2 púpos ek sűrű tejföl
*3 gerezd fokhagyma
*1 nagy csipet só

Feltéthez:
*12 dkg szalámi
*2 szál újhagyma
*3-4 ek csemegekukorica
*2 nagy marék reszelt sajt

Először összeállítjuk a tésztát. A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük a sóval, sütőporral, oregánóval, elmorzsoljuk benne a vajat/margarint és hozzáadjuk az olajat, a tejet.
Összedolgozzuk, lisztezett felületen addig gyúrjuk, míg már nem ragad a kezünkhöz.
Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral, vékonyan lekenünk olajjal, majd belehelyezzük a tepsi méretére nyújtott tésztát. (Sajnos nekem nincs olyan eszközöm, amivel magában a tepsiben tudnám elnyújtani.)
A szószhoz a tejfölt elkeverjük némi sóval és a zúzott fokhagymával, majd vékonyan a tésztára kenjük.
A feltéthez a szalámit nagyobb darabokra vágjuk, megpakoljuk a pizzát vele, majd megszórjuk a karikára vágott újhagymával, a lecsepegtetett kukoricával és gazdagon meghintjük a reszelt sajttal.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 25 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése