PrintFrendly

2015. május 26., kedd

Gyros fűszerkeverék házilag

Gyakran készítek gyros fűszeres csirkecsíkokat, mert nagyon szereti a család. Már korábban kutakodtam a világhálón recept után, de nem találtam kedvemre valót. Aztán véletlenül megláttam Regina oldalán. Nem is tétlenkedtem sokáig, összeállítottam egy adagot hajszálnyi változtatással. Hajtott a kíváncsiság és azonnal ki is próbáltam egy maréknyi hússal. Mondhatom, hogy ez a fűszerezés, amit a család kedvel. Bár nekünk jóval intenzívebbnek tűnik a bolti tárásnál, de ez nem is baj. Ez a mennyiség egy kisebb üveg (Erős Pistás) felét töltött meg és kb. 2 kg hús befűszerezéséhez elegendő. Első hallásra furcsálltam a fahéjat, de nem érződik ki külön belőle, így tökéletes, ahogy van. Tulajdonképpen annyi az egész, hogy minden fűszert kimérünk, és jól összekeverünk. Mozsár híján nálunk csak ennyi volt a művelet. Majd a megtisztított húst bedörzsöljük a keverékkel, hagyjuk egy keveset állni. Serpenyőben kevés olajon megpirítjuk a husikat és már kínálhatjuk is.
Még gasztroajándéknak is el tudom képzelni. Köszönöm szépen Regina!


Hozzávalók:
*1,5 ek só
*1 ek őrölt pirospaprika (lehet a fele csípős is)
*2 tk őrölt fekete bors
*2 tk fokhagyma granulátum
*1 ek morzsolt oregánó
*2 tk morzsolt kakukkfű
*1 ek morzsolt petrezselyemlevél
*1 csipet őrölt fahéj
*1 csipet őrölt szerecsendió

Minden alapanyagot egy tálkában alaposan összekeverünk és egy jól zárható üvegbe töltjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése