PrintFrendly

2015. május 23., szombat

Cappuccinos sütinyalóka

Már régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy kipróbáljam a sütinyalókát. Egy sütés nélküli változatot találtam ki, amit egy kis cappuccino porral bolondítottam meg. Nem is volt egyáltalán bonyolult, se nehéz. Egyedül a golyók sodrása, ami picit időigényesebb, de a többi része megy, mint a karikacsapás. Ebből a mennyiségből nekem 45 db nyalóka lett. 
Természetesen ha kimondottan gyerekeknek készül, akkor a cappuccino port érdemes lecserélni mondjuk kakaóporra.
Ezzel a kekszes finomsággal jelentkezek a 72. VKF!-re, aminek én vagyok a házigazdája :-)


Hozzávalók kb. 45 db nyalókához:
*50 dkg darált keksz
*4 púpos ek cappuccino por
*10 dkg porcukor
*0,5 üvegcse rumaroma
*25 dkg vaj
*1,5 dl tej
*25 dkg étcsokoládé
*2 ek olaj
*1 marék színes szóró cukor

Egy tálban megolvasztjuk a vajat, majd csomómentesre keverjük a porcukorral. Hozzáadjuk a kekszet, a cappuccino port, a rumaromát, majd a tejjel összedolgozzuk a masszát. Ha kicsit morzsalékos lenne, mehet bele még 1-2 evőkanálnyi tej.
Kisebb diónyi adagot veszünk és a két tenyerünk között golyókat sodrunk. Egy közepes méretű tálcára pakoljuk.
Ha kész, kb. 15 percre a fagyasztóba rakjuk.

Ez alatt előkészítünk egy hungarocell darabot, ebbe fogjuk szúrni a nyalókákat száradni, egy kisebb tálkát a szóró cukorral, saslikpálcákat, amiket kettétörünk.
A bevonáshoz a csokoládét egy tálba rakjuk az olajjal. (Nekem az vált be, hogy lereszelem a csokoládét és egyenletesebben olvad fel, nem lesz csomós és hamarabb is megolvad.)
Vízgőz felett megolvasztjuk.

Majd a fagyasztóból kivett golyókat egy-egy pálcára tűzzük, megforgatjuk a csokoládéban, lecsepegtetjük kicsit, megszórjuk cukorral és a hungarocell talpba szúrjuk dermedni. Mivel a kekszes alap már jól lehűlt, ezért a csoki hamar megszilárdul rajta, érdemes gyorsabb tempóban dolgozni, a cukor is gyorsan kerüljön rá.

A Facebookon is megtaláltok.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése