PrintFrendly

2015. február 13., péntek

Túrós-aszalt vörös áfonyás kuglóf

A szülinapi kuglóf sikerén felbuzdulva ismét elővettem a formát. Most egy túrós tésztájú finomságot sütöttem, amibe aszalt vörös áfonya került. Természetesen mazsola is remek hozzá, de nálunk azt nem nagyon szereti a család, de áfonya mindig van itthon. Úgy terveztem, hogy a tetejét csokival vonom be és félretettem egy keveset az aszalt gyümölcsből, de mire kisült, a kicsikém megette a díszítést :-) Így maradt a porcukor.



Hozzávalók:
*25 dkg túró
*25 dkg liszt
*1 tasak sütőpor
*1 csipet só
*2 nagyobb tojás
*25 dkg margarin
*15 dkg cukor
*1 tasak Bourbon vaníliás cukor
*10 dkg aszalt vörös áfonya

A sütőt előmelegítjük.
A kuglófformát vékonyan kikenjük margarinnal és megszórjuk zsemlemorzsával.
A túrót egy tálban alaposan áttörjük. (Erre a krumpli törőt használtam.)
Egy másik tálban a lisztet a sütőporral és a sóval elkeverjük.
A margarint egy kicsit megolvasztjuk, simára keverjük a cukrokkal, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat.
Beleforgatjuk az áttört túrót.
Kanalanként beleszórjuk a lisztet, közben folyamatosan kavarjuk.
Legvégén pedig beleszórjuk a lisztben megforgatott aszalt áfonya szemeket.
A sűrű masszát az előkészített formába simítjuk.
180 fokon 50-60 percig sütjük. (Az idő sütőfüggő.) Érdemes tűpróbát végezni.
Ha kész, a formában pihentetjük kb. 10 percet, majd rácsra borítva hagyjuk teljesen kihűlni.
Porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése