PrintFrendly

2014. április 2., szerda

DNK, avagy dagasztás nélküli kenyér

Most olyan boldog vagyok, hogy nem is tudom szavakba önteni. Sohasem gondoltam volna, hogy valaha ilyen csodaszép kenyérke kerül ki a sütőmből. A kenyérsütés szamárlétráján lassan, de biztosan haladva a gyökérkenyér után ez a dagasztás nélküli pékáru következett. Sajnos nincs kerek, csak ovális, nagyobb méretű jénai tálam, amit most használtam először. Kiállta a próbát, tökéletesre sikerült benne a kenyér. Néhány repedés, ropogós héj, pont így szereti a család. Bevallom, mielőtt nekiláttam volna, olvasgattam az interneten, ki hogyan csinálja, így 3-4 receptet kombinálva, jobbára a sütési időt és a hőfokokat tanulmányozva készítettem el a saját, 819 g-os "kicsikémet".


Hozzávalók:

  • 50 dkg kenyérliszt, BL80
  • 2 kk só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 4 dl langyos víz

A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, az élesztőt belemorzsoljuk, majd ráöntjük a langyos vizet.
Egy fakanállal alaposan összeforgatjuk.
Lefedve, a konyhapulton 12 órát hagyjuk pihenni.
Ezután lisztes kézzel elkezdjük az edényben átforgatni, közben az edény falát is meghintjük liszttel.
Hagyjuk további 30 percet kelni.
Addig előmelegítjük a sütőt 250 fokra (nálam ez a maximum) benne a sütésre előkészített jénaival együtt.
Ha letelt a félóra és a sütő elérte a hőfokot, a jénait kiemeljük a sütőből, kikenjük vékonyan olajjal, meghintjük liszttel és belefordítjuk a tésztát.
Ráfordítjuk a jénai tetejét.
A sütőbe helyezve 10 percet sütjük alul-felül sütéssel a maximum hőfokon, majd csökkentjük 200-ra.
Amikor betesszük a kenyeret a sütőbe, egy vízzel teli tálkát is helyezünk a sütő aljába.
35 perc után eltávolítjuk a jénai fedelét és további 15 percet még sütjük.
Legvégül óvatosan kiemeljük a kenyeret a tálból és rácson hagyjuk teljesen kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése