PrintFrendly

2014. március 10., hétfő

Sütőben sült parmezános rántott csirkemell

Nagy kedvenc a rántott hús, de sütőben még sohasem sütöttem. Elhatároztam, itt az idő, kipróbálom. Egy kis parmezánnal ízesítettem. Nagyon finom, puha és ízletes rántott szelet lett belőle. Sült hasáb és egy kis savanyú uborka volt a kísérője. Azt hiszem máskor is így készítem majd, hisz a hagyományos sütési módhoz képest az olaj töredékére van csak szükség és így is puha, szaftos hús lett az eredmény. A másik előnye, hogy nem kell a gáztűzhely mellett állni, a sütő magától elvégzi a feladatot, addig nyugodtan foglalatoskodhatunk egyéb dolgainkkal.


Hozzávalók 4 főre:

  • 2 közepes csirkemell filé
  • 1,5 dl tej
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 0,5 kk só
  • 1 nagy csipet őrölt bors
  • 10 dkg liszt
  • 2 közepes tojás
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • 5 dkg reszelt parmezán sajt
  • 5-6 ek olaj

A megtisztított csirkemelleket vékony szeletekre vágjuk. Ha vastagabbra sikerül kicsit kiklopfolhatjuk.
Bedörzsöljük a zúzott fokhagymával és egy tálkában felöntjük annyi tejjel, hogy ellepje. Meghintjük sóval, borssal és hagyjuk állni pár órát, de még jobb, ha előző este bepácoljuk.
Három tálkát készítünk, az elsőbe a lisztet szórjuk, a másodikban a tojásokat verjük fel kicsit, a harmadikba szórjuk a zsemlemorzsát, a reszelt parmezánt és 1 nagy csipet  sót, amit jól összeforgatunk.
Egy nagyobb tepsit kibélelünk sütőpapírral és a papírt lekenjük vékonyan olajjal.
A sütőt előmelegítjük.
A bepácolt csirkéket lecsöpögtetjük, és kicsit leitatjuk róla a tejet.
Megforgatjuk a lisztben, a tojásban és végül a sajtos morzsában.
Az olajos tepsibe fektetjük. Lespricceljük kevéske olajjal.  (Nekem nem volt erre alkalmas konyhai eszközöm, ezért egy szilikon ecsettel kentem le vékonyan.)
Előmelegített sütőben 200 fokon hőlégkeveréssel 30 perc alatt megsütjük.
Félidőben egyszer megfordítjuk a husikat.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és igen praktikus így elkészíteni! Még eddig én sem sütöttem ilyen módon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, mindenképpen megéri kipróbálni. Örülök, hogy én is megcsináltam. Egyáltalán nem száradt ki, nagyon finom, omlós volt a hús ezzel a módszerrel.

      Törlés