PrintFrendly

2013. szeptember 3., kedd

Burgonyás uzsonna csavart

A burgonyás zsemle hagyományos alakját cseréltem le erre a csavart formára. Férjem nagyon szereti a minden finomsággal megrakott szendvicseket és a gyerekek is szívesen eszegetik a puha péksütit.

Hozzávalók 8 csavarthoz:
Tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 2 kk só
  • 0,5 dl olaj
  • 2 ek tejföl
  • 1 nagyobb méretű krumpli (kb. 15 dkg)
Tetejére:
  • 1 tk szezámmag
A krumplit alaposan megtisztítjuk, meghámozzuk, apróra vágjuk és sós vízben puhára főzzük.
Egy krumpli törővel pépesre törjük.
Az élesztőt felfuttatjuk egy kis langyos tejben a cukorral
A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a megtört krumplit, a felfutott élesztőt, a sót, az olajat, a maradék tejet és a tejfölt.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, konyharuhával letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, 8 egyenlő részre vágjuk.
Minden tésztát kb. 50 cm hosszú rúddá sodrunk.
A rudakat középen U alakban behajtjuk.
A két tésztaszálat egymáson körbe csavarjuk.
A tészta alján a két véget összecsípjük, és alulra fordítjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsi fektetjük.
A sütőt előmelegítjük.
A csavarokat 20 percet hagyjuk kelni.
Lespricceljük vízzel, megszórjuk szezámmaggal.
25 perc alatt 180 fokon hőlégkeveréssel megsütjük.
Rácson hagyjuk kihűlni.

Akik elkészítették:






































































































































































































































































































































































































16 megjegyzés:

  1. pazar és pompás pékárú, gratulálok :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gusztusosak. Gratulálok.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek! Nekem jobban tetszenek "csavarva" mint a sima zsemlék. :)

    VálaszTörlés
  4. Én is megcsináltam. Szuper lett! Tökéletes recept. Köszönöm, Andi :) Fel is tettem ide: https://www.facebook.com/groups/480132155391584/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, Sajnos nem látom a képet. Megtennéd légyszíves, hogy átküldöd FB-on vagy az aranytepsi@gmail.com mail címre és akkor fel tudom tenni a blogra. Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett. Kedves egészségetekre! Szép estét kívánok!

      Törlés
  5. Köszönöm a receptet,
    éppen most vettem ki a sütőből én is! majd felteszem a FB-ra és a blogomba is.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszenek! Kiírom a receptet, ezt én is megfogom sütni!

    VálaszTörlés
  7. Andrea, én mindig elképedek, hogy te mennyire szépeket tudsz készíteni. Őstehetség vagy az biztos, jó magasra teszed a lécet :))) , mindenesetre nagyon örülök, hogy megosztod velünk a receptjeidet, én meg megpróbálok valami hasonló szépséget összehozni, remélem sikerül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy. Biztos vagyok benne, hogy a Te finomságaid is csodásak lesznek :-)

      Törlés